性的な傷の癒し SEXUAL HEALING

性的な傷の癒し [Jump to English Below]

(この内容のA4 PDFは、ここでダウンロードしてください:http://www.onfirejapan.com/onfire/33MW/2020-6-Sexual-Healing-Japanese.pdf

ビジョン
忍耐を完全に働かせて、あなたがたは、何一つ欠けたところのない、成長を遂げた、完全な者となります。(ヤコブ 1:4)

あなたも何一つ欠けたところのない、成長を遂げた、完全な人生を生きることが可能だと、また、性的に神聖で、勝利の人生を生きることが可能だと本当に信じていますか? 
おそらく、多くの男性と同様に、あなたも信じることをあきらめてしまったかもしれません。常に、誘惑と戦って失敗し、再び立ち上がってそれを繰り返して。まあ、男として生きるのに、これは仕方がないことだと受け入れてきたかもしれません。
このセクションは、あなたのためのものです!私たちは、聖霊と一緒に今日旅に踏み出しましょう!

あなたが既にこの分野で勝利に歩んでいる場合は、 - 私はあなたと一緒に喜びます!
そして、多くの兄弟がこの過程の中でまだ戦っていることを理解し、彼らの力と模範になるために、この性的な癒しのセクションをあなたも一緒に参加することをお勧めします。
ほとんどの男性は、クリスチャンの男性は、性的にいくつかのレベルで苦労しています。

以下はビジョンです。私たちは、これらの5つの事を理解して成長することが目的です:
私たちのセクシュアリティのための神の計画。
聖めと赦しをもたらす十字架の力と、聖く生きるために毎日新しい聖霊の臨済の恵み。
男性の性的な罪に対する根本的な問題とそれによる深い内側の癒しの必要性。
他の男性との告白や正直な関係、継続的な弟子作りの関係の役割。
具体的な意思決定、計画、目標設定など。

計画
「セックスほど素晴らしい贈り物を私たちに与える神とは、どんなに素晴らしいお方でしょう!」私のキリストにある兄弟がかつて言った言葉です。
「雅歌」という聖書の真ん中に位置する箇所は、男性とその妻のロマンチックで、性的な関係を祝った箇所です。つまり、聖書はセックスを祝っています!
神が最初からそれを計画し、大切なものと定められました:
それゆえ男はその父母を離れ、妻と結び合い、ふたりは一体となるのである。 人とその妻は、ふたりとも裸であったが、互いに恥ずかしいと思わなかった。 創世記 2:24~25
彼らは裸でしたが、そこに恥はありませんでした - そして、彼らは一体となりました。
イエスとパウロも、これらの節で神の本来の計画を引用しています。 (マタイ 19:4、マルコ 10:7、エペソ 5:31、第1コリント 6:16)

男性の持つ根本的な必要は尊敬と強さです。女性の根本的な必要は愛と承認です。健全な結婚関係では、夫は彼の強さを妻に与えます。
妻が知りたいのは、あなたが「私の男であるために、十分に強い」かどうかです。
性的な関係は、健全な結婚生活において素晴らしい繋がり、一体感を強め、関係を深める役割を果たしています。

それだけでなく、私たちはこの神秘的な結合を通して、新しい生命を生み出すことにより神のご性質を受け継いでいるのです。ちょっとそれを考えてましょう!

セクシュアリティは、私たち人類のあらゆる側面に織り込まれています。文化的、社会的、生物学的、生理学的、心理的などなど。セクシュアリティ抜きに、人間を語ることはできません。

堕落
私たちは、メディアや世論に振り回されることなくまたそれらの結果、道を踏み外さないためにも、神の本来の計画が何であったかを知っておく必要があります。
神の結婚の計画を外れてしまっては、性は人の人生の中で最も破壊的な力の一つとなってしまいます。

傷ついた心
私たちは、男性の魂の痛みについて正直になる必要があります。私たちが男性として喜ばれる機会は、あまり多くありません。世界は壊れていて、敵も常に私たちの心の傷につけこんでくるので、私たちの心は痛みを持ったままです。承認要求が満たされないまま、あなたはおそらく、自分を認めてくれるものを探し続けているのでしょう。私たちは傷ついた心を持ったまま、安らぎや承認を探し求めています。これがもつれが始まる原因です。

男性がその答えを女性に求めることは簡単です。
男性の本質は、自分の強さにあります。男性は彼女のために戦い、彼女を守るものでありたいのです。しかし、今、私たちは傷があるので、自分自身を満たす目的のために女性を求めるのです。自分の価値の低さを補うための薬による治療のようです。多くの男性にとって、女性を性欲の対象として征服することは、自分が持つ無価値感の痛みを麻痺させる一時的な「治療」に過ぎないのです。

逆の立場を見ると、同様に傷ついた女性の存在があります。おそらく彼女は自分のことを美しいと言ってくれる男性の注目を探し求めています。彼女は求められ、受け入れられることを望んでいます。
そして彼女もまた、一時的な満足感、翌朝には後悔に変わる「高揚」を求めるのです。

また、人間関係をもてない多くの男性は、今、ポルノやマスターベーションによって常に刺激的な「高揚」を求めていますが、親密な本当の信頼関係を持てず、ますます孤立しています。

私たちの社会には、性があからさまにさらけ出され、人々はますます傷ついています。
世界は神の計画を絶えず否定しようとして常に境界線を押し続け、今や、セクシュアリティというもの自体が完全に再定義されてしまっています。

恋愛や性の問題はとても現実的で、私たちはそのことですぐに傷を受けてしまい、その傷からの回復が必要です。本当の癒しがなければ、また、その傷から上部だけの浅い関係に走るのです。
でも、良い知らせがあります。そのような傷からの回復が可能だということです。

では、その旅を始めましょう。
主の贖い
正しい者は七たび倒れても、また起き上がる。(箴言 24:16)
人の子は、失われた人を捜して救うために来たのです。(ルカ 19:10)
ここには私たちの失われた性意識も含まれています。
イエス様は言われます:
「私はあなたを癒し、人生であなたを満たしてあげたい。
そして、あなたは豊かな男として生きるでしょう。」
私たちの心が変えられ、主イエスの心のようになるのは、主の御心です。
あなたがたは、以前は暗やみでしたが、今は、主にあって、光となりました。光の子供らしく歩みなさい。エペソ 5:8

心の奥では、あなたはいい人です。
神様は、人を心の内面から、贖われ、変革を可能にされました。
あなたの心は、イエスにあって、新しく変えられたので、情欲、ポルノ、自慰行為などは要りません。
恥と罪悪感との戦いの中、これはあなたの唯一の希望です。
これは、あなたの性的な過去のための救いと贖いです。

逃げ道
四つのプロセスがあり、すべてが必要です。
  • 思いの一新によって、神の御心に合わせるプロセス。
  • 心の癒しによって、深い傷や罪深さが十字架の血によって、聖められるプロセス。
  • 霊の目覚めによって、聖霊と共に歩むプロセス。
  • 体の聖別によって、生き方や生活の変革を受け入れ、兄弟との親密な弟子の関係を育むプロセス。

イエスが持っていた女性に対する誠実さを、あなたも受け継ぐことができます。
全き心と傷が癒されることこそが、今から唯一の逃げ道です。

自分は男として誰であるか、と深く理解し、信じるところから始まります。
(「父親の必要、父親による傷」のセクションをぜひ先に済ませてください。その中の、心の傷を整理する段階が欠かせないことです。)

これは、健全な心を持った、力強い男になる旅です。
私たちはみんな、一人前の男として認められるためのビジョンが必要。
それから、心の傷がどんどん癒されていきます。
この癒しを一回味わったら、もう戻れません。

健全な心を持つ男になりたいという願望を主から願いましょう。
女性を守り、愛し、自分の全てを捧げる男らしさ。

ああ、あなたは心のうちの真実を喜ばれます。詩篇 51:6

心のうちにある所。もしかしたら、鍵が掛っている場所、暗い場所です。
恥ずかしくて、誰にも言えない、暗い所。
まだ自分自身を許すことができない所。
自分が足りない、できていないという深い所にある感情。

神様は、ご自分の光によって、こういう暗いところを照らしたいと願っておられます。
私たちも、魂の奥底にあるその暗い場所に入らないといけません。

この質問を考えてみましょう:
  • 自分の性意識に満足していますか?
  • この癒しのプロセスを期待していますか?
  • 自分自身の体について、どのように感じていますか?
  • どのぐらい自由に歩みたいと真剣に求めていますか?
  • 自由になるために、何でもできる心構えができていますか?

結婚している男性へ:
男らしさのためには、勇気が不可欠です。
私たちの役割は、妻に力を与えることです。
あなたが妻を求めるとき、彼女は輝き、花開きます。
あなたの存在が彼女の心の癒しとなりえます。
彼女の心を求めましょう!
何よりも、彼女がこれを喜んでいます。

彼女のために、祈り、また戦いなさい。
そのようなことは、本当に力強いです。
彼女にも友が必要。女性は人間関係のプロ。人間関係によって人生が豊かになります。

もしかしたら、彼女の赦しを求める必要があるかもしれない。
忙し過ぎて、彼女の心を見過ごしてしまったことは、ないですか?
自分の夢を追いかけることによって、彼女の夢を無視したことは、ないですか?
彼女のための戦いを諦めていないですか?
あなたが彼女を正すのではなく、知ること、理解することを、彼女は願っています。

将来結婚したい独身男性には:
今こそ、このビジョンを掴む時です。
毎日襲ってくる試練、誘惑、メディア、情報の嵐の中で、土台をしっかりと据える時期です。
毎日、一つずつその土台の石を据えることが、将来、健全な結婚生活の基盤となります。
将来の妻のために祈りましょう!
自分を強くすることによって、今日、彼女の人生に投資してください。

すべての男性へ:
結局、あなたはどんな男性になりたいですか?
どんなことがあっても、将来の自分の男性像を目の前において、今日、そのために決断していきましょう。
ジェットコースターのアップダウンの人生から降りなさい!
準備:
一人でやるか、兄弟と一緒にやるか、決めましょう。
「父親による傷」のセクションと同じように、できればここからのプロセスを兄弟と一緒にやることを強く勧めます。
でも、まず一人で考えて祈ることを示された人は、一人でやってみるのもいいですが、最後に、ゆっくり話を聞いて、フィードバックをくれる兄弟にシェアしてみてください。

環境:
  • 邪魔されるもののない静かな場所に行ってください。
  • たっぷり時間を用意してください。(60分ぐらい)
  • 聖霊様があなたの霊を導いてくださるように祈ってください。
  • 聖書とノート使ってください。
  • これらの祈りを自分自身のものにしてください。編集して、作り直して、
    自分の言葉で表現してください。
  • 神様の前に、また兄弟の前に、正直に!

一つの注意点があります:ただ自分勝手に、過去のことを掘り出さないでください!
聖霊の導きに従うよう注意してください
性的な引き金が、引かれたら、また性的に誘惑されたら、一旦止まってください。
環境を変えて、ぜひ兄弟と一緒にやってください。

初めてやるとき、特になんの閃めきがなくても、あきらめないでください!
こういうことは、一生のプロセスです。
しかし、このように、自分を本当に明け渡して主に委ねたら、短い時間でも、大きく変わることもできます。
成長と心の一新、癒しを求め続けてください。
そして、どんなことがあっても、その道から離れないでください。

顧みることと祈り
今から、イエス様を我らの旅に招きましょう。

自分を主に明け渡し、捧げることから始めましょう。
祈りましょう。
父なる神様、イエス様、聖霊様。
私は性的存在として自分自身を委ねます。
あなたは、私を性的な存在として造られました。
あなたは、親密な関係、恋愛、肉体的な関係のために私を造られました。
今、それをあなたに委ねます。

自分の性欲、また、将来結婚するか、しないか、その決断の権利を主に委ねたことがありますか?
あなたは、イエス様のために、本当に自分に死んだならば、結婚する権利にさえ、死んだということです。
あなたの将来、結婚しても、一生独身であっても、その全てを主の主権に委ねましょう。

祈りましょう:
主よ、私は私の性意識と性欲を聖別します。
聖霊様が私のうちにおられることを信じます。
私のうちおられるイエス様に、自分の性、性欲、性意識を委ねます。
どうぞ、私を導いてください。
これからの探索の中、他の人がどうやって私に影響を与えたかと分かるように導いてください。
彼らの言葉。彼らの行動。
私の性意識の成り立つプロセスに入ってきてください。
私の性の過去、経験に光を当ててください。

ノートを使って、自分の言葉で、明け渡しと聖別の祈りを作りましょう。

__________________________________________
パート1:契約、誓い、嘘
恥と罪悪感、自己嫌悪と同意するとき、私たちは絶望と落胆に陥ります。
あなたは今でも、悪い決断をする誘惑に負けそうになっていますか?

しかし、あなたは神の息子です!
こういう嘘と誓いは、あなたのアイデンティティではありません。
受け入れなくてもいいです。
キリストに聴きながら、徐々に進みましょう。
敵は、「誘惑に負けるぜ!お前は、失敗するよ。どうせがまんできないよ。」と嘘を使って、正しい人を苦しめます。
イエスが私たちに話したことばは、霊であり、またいのちです。(ヨハネ 6:63)

イエス様、
私は自分の性意識について、どんなことに同意してきましたか?
どんな誓いや嘘を信じ、自分に言い聞かせてきましたか?

もしかしたら皆さんの中には、このような嘘、誓いを立ててきた人もいるかもしれません:
例えば、
「男性ってのは、こういうもんだ。仕方がない。」
「私は絶対赦されない。」、「もう希望がない。」
「もう自由になれない。」
「もう女性に愛されることはない。」
「求めている愛は、永遠に見つからない。」
「心の傷が多過ぎて無理。」
「やってみたけど、できなかった。」
「彼女なしで、彼なしでは、生きられない。」
「抜け出す道はない。」
「回復することはない。」
「希望がない。」
「赦されることもないし、自分自身も赦せない。」
「僕はセックスにはまってる。」
「セックス依存だ。」
「永遠に変わらない。」

神様に聞きましょう:
イエス様、聖霊様、
今、セックスについて、性欲、私の性意識についての誓いや嘘を明らかにしてください。
女性について、美しさについて、または愛について。
男として私の存在について。

ノートを使って、左側に、嘘、契約、誓いを書き、右側は、神様が語る真実を書きましょう。
例:嘘、契約、誓い 神様が語る真実:
 私は絶対赦されない。  神様はどんなに酷い罪でも赦し、聖めてくださるお方

リストに目を通して、一つずつ整理しましょう。

誓いを打ち破る
イエスさま、
私が敵と同意してしまった誓い、信じてしまった嘘を断ち切ります。
私の男らしさにあなたの愛と豊かさを受け入れます。

どうぞ、一つ一つを天のお父さんに委ねて、代わりに真実と真理を宣言してください。

イエスの御名によって、この嘘、契約、誓いを断ち切ります。______
そして、キリストにあるこの真理を宣言します:_____________
(一つずつ祈ってください。)
イエスの御名によって、一つずつ断ち切ります。

聖めの祈り
続けて祈りましょう。
イエスの御名によって、私の体と思い、心、霊に、イエスの十字架と復活による聖めを受け入れます。

詩篇103篇を見ましょう。
2 わがたましいよ。主をほめたたえよ。主の良くしてくださったことを何一つ忘れるな。
3 主は、あなたのすべての咎を赦し、あなたのすべての病をいやし、
8 主は、あわれみ深く、情け深い。怒るのにおそく、恵み豊かである。
9 主は、絶えず争ってはおられない。いつまでも、怒ってはおられない。
10 私たちの罪にしたがって私たちを扱うことをせず、私たちの咎にしたがって私たちに報いることもない。
11 天が地上はるかに高いように、御恵みは、主を恐れる者の上に大きい。
12 東が西から遠く離れているように、私たちのそむきの罪を私たちから遠く離される。
13 父がその子をあわれむように、主は、ご自分を恐れる者をあわれまれる。

そして、第1ヨハネ1章を見ましょう。
5 神は光であって、神のうちには暗いところが少しもない。これが、私たちがキリストから聞いて、あなたがたに伝える知らせです。
7 しかし、もし神が光の中におられるように、私たちも光の中を歩んでいるなら、私たちは互いに交わりを保ち、御子イエスの血はすべての罪から私たちをきよめます。 
9 もし、私たちが自分の罪を言い表すなら、神は真実で正しい方ですから、その罪を赦し、すべての悪から私たちをきよめてくださいます。 

心の一新によって、自分の思いが変えられるように、
少し心を静めて、この御言葉と真理を黙想します。

ノートを使って、自分の言葉で、聖めの祈りを作りましょう。

__________________________________________
パート2:私のストーリー
あなたの性の「当たり前」が確立されたところとして、最初の経験に戻ることは非常に重要です。
私たちの多くにとってそれは、虐待を受けた所です - あなたはあまりにも若かったです。
またある人にとっては、早い段階でアダルト画像を初めてみた時だったかもしれません。
触れ合うことで、覚醒が起こり、、、そこから、混乱と恥が始まりました。

祈りましょう:
お父さん、
あなたは私の性意識、また私のストーリーに光を当ててくれますか? 「光よあれ!」
私のストーリーの中に、私のアイデンティティーに、そして性意識として信じていることの内に、天の光を輝かせてください。
イエス様、私のストーリーを振り返るとき、私は愛について、何を信じてきましたか?

私の幼い頃、最初に体験したことで、私の性意識の「当たり前」として植え付けられた親密な関係、愛やふれあいの感触の記憶にイエス様、あなたをお招きします。
あなたをお招きします。キリストの血潮で、私の性的な感覚、性意識を清めてください。
今、これを行う中で、私の清めのために聖霊の臨在を招きます。

初めてあなたがポルノ、アダルト系動画や写真を見たのはいつですか?
性的な罪とは何でしたか?セックスと性のために神が持っている完璧な計画の外にあるもの。
あなたの最初の彼女・彼氏を思い出してください。
あなたの最初の親密なふれあい、性的に興奮した最初の感覚。
あなたの最初の性体験はどんなでしたか?

それが何だったかは関係ありません。私たちは、単にそれを告白し、性的な罪の赦しを求めることができます。


魂の絆
あなたと性的な関係を持った人たちのことが思い出されている場合は、彼らと結んだ「魂の絆」を断ち切る必要があるかどうか、聖霊に尋ねましょう。
パウロは言っています:
遊女と交われば、一つからだになることを知らないのですか。「ふたりの者は一心同体となる。」と言われているからです。 ...不品行を避けなさい。人が犯す罪はすべて、からだの外のものです。しかし、不品行を行なう者は、自分のからだに対して罪を犯すのです。第1コリント6:16、18

悔い改めの祈り
性的な罪のリストを作りましょう。
例:情欲、妄想にふける、自慰行為、ポルノ、結婚外のセックス、不貞行為など

父よ、_______の罪を赦してください。
あまりにも困難で、恥ずかしかったので、今までこれらの事を告白してこなかったこと、また、これらを避けてきたことを赦してください。
私は間違った場所に慰めを探してきたことを赦してください。
私のストーリーをキリストの血潮のもとへ持っていきます。
イエスさま、これらの記憶のところに私と一緒に行ってください。
私の性的な罪を赦してください。
私はあなたに_______を持っていきます。
イエスの名によってそれを清め、洗い流してください。

あなたに罪を犯した者を赦すこと:
父よ、私は、__(彼らがした罪)__のために__(罪を犯した人)__を赦します。
例)最初に私にポルノを見せた人、私の純潔を奪った人、
性的に私を目覚めさせた人、私に性的関係を強制した人、私を性的に虐待した人
イエスの名によって、彼らを祝福し、彼らのために祈ります。

「魂の絆」の断ち切り
父よ、私が_______と結んだいかなる魂の絆を断ち切ります。
私は彼らと結んだ一つ一つの魂の絆を全て断ち切ります。私から奪い去られたものを取り返します。
そして私が彼らから権威なく奪い取ったものを彼らに返します。
イエスの名によって、彼らを祝福し、彼らのために祈ります。

ゆっくりと時間をとって、一つ一つの出来事について、イエスを招きましょう。
必要なだけの時間をかけてください。

イエスを見る
そのシーンを覚えていますか?
その時の、罪悪感、恥じ、痛みなどを覚えていますか?
今、そのシーンの中に、イエス様をお招きしましょう。
  • イエスはどこにいますか?
  • 今、何をしていますか?
  • イエスは、あなたに何を語っていますか?
  • そして、あなたの霊はイエスに何と言っていますか?

その記憶の中に、イエス様の平和と言葉を受けとりましょう。
最後に、このように祈りましょう:
イエス様、
あなたの十字架と復活は十分です!ありがとう。
私の赦し、贖いと聖めのために、十分です。
今日、シェアした全てのことは、十字架の下に置いて、もはや私のものではありません、もう触りません。
サタンの非難を断ち切り、黙るように命令する。
暗闇の力を断ち切ります。
今から、光の中を歩くことを選び取ります。
イエスの御名によって、祈ります。アーメン。


どうぞ、ノートを使って、自分の祈りを書いてください。

__________________________________________
パート3:聖別する祈り

ノートと下記の祈りを参考にして、自分を新しく主に捧げる祈りを作りましょう。
天のお父さん、
私は性欲、性意識を持つ男性として、あなたに自分自身を聖別して、捧げます。
愛と承認を求める旅路の中に、私のアイデンティティーを捧げます。
この旅路をあなたに捧げ、赦しを求めます。
(心を静めて)
イエス様、
私のストーリーを書き直してください。
あなたの新しい息吹を吹き込んでください。

性欲も、性意識も、私の全て、男性として捧げます。
傷ついてるこの心をあなただけに委ねます。
人に認められたいその欲求も、あなたに捧げます。

私の心をどうぞ、受け取ってください。今、あなたに捧げます。

聖い性欲と性意識を受け取りたいです。
自分自身を聖別し、全ての境遇の中、神のご臨在の中に生きていきたいです。
私の男としての存在を捧げます。
性的罪から私を聖めてください。

あなたの豊かさと愛を私の男らしさに歓迎します。
どうぞ、私の性意識にあなたの命の息吹を吹き込んでください。


新しい男として、健全な心を吹き込んでください。
男としての誠実さを与えてください。
健全な性意識と健全な心を与えてください。

あなたのご臨在によって、私のストーリーの中に、吹き込んでください。

性的な罪や傷の癒しの祈り
ノートを参考にして、性的な罪や傷の癒しの祈りを作りましょう。

性的な罪や傷の癒しの祈りを練り上げて、でき上がったら、兄弟とシェアしてください。
フィードバックをもらってください。
必要なら編集してください。
そして、この祈りを心に覚えてください。
日記帳やスマートフォンの中に保存してください。
この言葉が自然にあなたの思いの一部になるまで、続けて祈ってください。

__________________________________________
パート4:具体的な決心
もう一度、この四つの領域を参考にして、具体的な決心をしましょう。
  1. 思いの一新を求めます。
  2. 心の癒しを求めます。
  3. 霊の目覚めを求めます。
  4. 体の聖別を求めます。

思いの一新:御言葉
まず、私たちの思いは神様の御言葉によって一新されます。
「すべてのはかりごとをとりこにしてキリストに服従させます。」のような御言葉を使い、深く考えて、黙想して、主の導きを求めます。
ここでは、朝一番からキリストに目を留めるのに役立つ祈り方です。

神のすべての武具(エペソ 6:10-18)
私は意図的に、この武具を身につけます。
腰には真理の帯を締めます。
下半身の状態についての真理を自分自身に宣言します。ズボンが落ちないように、しっかりと締めます!
胸には正義の胸当てを着けます。
力の限り、見張って、あなたの心を見守れ。いのちの泉はこれからわく。 (箴言 4:23)
足には平和の福音の備えをはきます。
完全な平安に生きるために、過去の傷や罪とちゃんと立ち向かいます。
信仰の大盾を取ります。
体全身が守られ、悪い者が放つ火矢を、みな消すことができます。
救いのかぶとをかぶります。
しっかりとかぶり、すべての思いをとりこにしてキリストに服従させます。(第二コリント 10:5)
御霊の与える剣である、神のことばを受け取ります!
両刃の剣をとります。鋭くて、たましいと霊、関節と骨髄の分かれ目さえも刺し通し、心のいろいろな考えやはかりごとを判別することができます。(ヘブル 4:12)

思いの一新:人の証し
他の人の証しを聞くことによって、思いの一新をします。

思いの一新:正しい教え
正しいセクシュアリティ、結婚、人間関係について学びましょう。
意図的に様々なことについて真理を知ることによって、聖霊様が私たちの思いを一新します。

心の癒し
今のセクションは、このアクティビティーの目的です。
深い傷が聖霊様によって、どんどん癒されていきます。
続けて聖霊様の働きを歓迎してください。
続けて、全き性意識や清い性欲を求めてください。
続けて、一緒に歩む男性とオープンな関係を求めて、正直にシェアして、祈りあってください。
壊れた、傷ついている心は、もう仕方ない、もう治らないと、成長を諦めないでください。
毎日、御言葉の明確な約束に戻りましょう。

霊の目覚め
33日間チャレンジの始めから紹介しましたが、本当の自分が自分のうちにある霊だと覚えて、過去の失敗によって、自分の存在を定義しないでください。
過去の思い出によって生きるのではなく、現在と将来についての主の約束によって、生きましょう。そして、毎日自分の霊を新しく強めていただきましょう。

具体的に言いますと、意図的に主との時間をとり、賛美、黙想、沈黙の時間、自然の中などで邪魔する思いと感情を断ち切ることによって、もっと明確に自分の霊、そして聖霊様が語っておられることが聞こえます。

体の聖別
これは、最も実用的な所です。おもに私たちの目と手です!
右の目が、あなたをつまずかせるなら、えぐり出して、、、右の手があなたをつまずかせるなら、切って、捨ててしまいなさい。からだの一部を失っても、からだ全体ゲヘナに落ちるよりは、よいからです。(マタイ 5:29-30)

あなたが何を見るか、ルールや境界線を作っていますか?
最も誘惑される場所はどこですか?家?職場?どこかの店?出張先でのホテル?
どんな機器やアプリが、つまずく原因となっていますか?
スマートフォン、パソコン、テレビ、雑誌?
一番誘惑を感じる時間帯はいつ?
あなたが疲れている時?深夜?落ち込んでいる時?出張の時?
それぞれの事を確認し、失敗しない作戦を作りましょう。

今、心を静めて、自分の体を聖別するために、どんな境界線、どんなルールが必要か、次に、どんな変更が必要か、 聖霊様に聞きましょう。

境界線とルール
例えば:
  • 私はどんな動画、写真でも、性的なものは見ません。
  • 動画やテレビなどを見る前に、コンテンツを確認します。
  • 下着姿、水着写真などにも、目を留めません。
  • 女性の首より下を見ないようにします。

変更点
例えば:
  • 私は、ポルノ雑誌などのある店に入らない。
  • スマホから、誘惑されるアプリを削除します。
  • Netflixやケーブルテレビを解約します。
  • インターネット接続にフィルタリングソフトウェアやサービスを付けます。
  • 出張の時、特別に兄弟に祈りのサポートを求めます。

兄弟と共に歩む
あなたがたは、互いに罪を言い表し、互いのために祈りなさい。いやされるためです。義人の祈りは働くと、大きな力があります。 (ヤコブ 5:16)

多くのクリスチャン男性がまだ性的な罪につまづいている大きな、大きな理由の一つはこれです:この明確な御言葉に従っていないからです。私たちは、直接神様から多くの祝福をいただいています。しかし、兄弟から多くの祝福を受けることも定められています。互いに愛し合い、従い合う関係を通して以外、その祝福をいただくことはできません。
自分の性的な失敗について話すのは、恥ずかしい、難しい。しかし、一緒に歩んでいる兄弟と腹を割って話すことができたら、祈られ、励ましを受けることもでき、本当に素晴らしいことです。
互いに、秘密厳守で、信頼のある関係を築いてください。

難しい質問をすることで遠慮しないでください。
例えば:
  • あなたの境界線とルールは、何ですか?
  • 決めた具体的な変更は何ですか?
  • 一番誘惑される「どこ、何、いつ」を分かち合いましょう。
また、毎週会うときに、この質問を聞きましょう:
  • 自分の境界線とルールを守っていますか?
  • 決めた変更を行いましたか?
  • あなたは性的に清く歩いていますか?

そして、最高の質問!
  • 誰にも言いたくないこと、私に言って!

最後に、兄弟たち、
自らへり下り、互いに従い合い、完全になるこのプロセスにしっかり向き合い、旅の歩みを進める兄弟たちのために、私は本当にワクワクして、また祈っています。

このセクションが役に立ったならば、また、改善点や提案があれば、ぜひ教えてください。
また、ぜひこの動画とセクションの内容を兄弟と共有してください。

__________________________________________
上記の祈りのプロセスはマーティ・ウッズとジェフ・リンスコットが作りました。
ジョン・エルドリッジ(Wild at Heart 著)の教えとSOZOミニストリーのモデルを参考にして作りました。

__________________________________________


Download the PDF of this section here: http://www.onfirejapan.com/onfire/33MW/2020-6-Sexual-Healing.pdf


SEXUAL HEALING




THE VISION:

“Perseverance must finish its work so that you may be mature and complete, not lacking anything.” James 1:4 

Do you even believe it is possible to be mature, complete, not lacking anything - and live a holy, victorious life sexually!?
Perhaps, like many men, you’ve given up believing; constantly battling temptation, falling and getting up again; accepting that this is just part of being a man.

This section is for you! We’re going to go on a journey today with the Holy Spirit.

If you are already living in victory in this area - I rejoice with you!
And I encourage you to still go through this sexual healing section, so that you understand the battle many brothers are going through and can be a strength and model for them.
Most men, Christian men, are struggling on some level sexually. And we need to build an army of compassionate and strong men to walk with each other through healing.

This is the vision; that we would grow to understand these FIVE things:
God’s plan for our sexuality.
The power of the cross for cleansing and forgiveness, and daily grace of the presence of the Holy Spirit to live holy lives.
The need for deep inner healing of the underlying issues to sexual sin, for some men.
The need to make concrete decisions, plans and goals etc.
The role of other men, confession, vulnerability and ongoing discipleship.

GOD’S PLAN FOR OUR SEXUALITY

“How kind is God that he would give us a gift as amazing as sex!” a Christian brother of mine once said.

Right in the middle of the Bible is a whole book celebrating the romantic and sexual relationship between and man and his wife - Song of Songs - the Bible celebrates sex!

God planned and ordained it from the beginning:
For this reason a man will leave his father and mother and be united to his wife, and they will become one flesh. The man and his wife were both naked, and they felt no shame. Genesis 2:24-25

They were naked, without shame - and they became one flesh.
Both Jesus and Paul quote from God’s original design in this passage. (Matthew 19:4, Mark 10:7, Ephesians 5:31, 1 Cor 6:16.)

The core needs for a man are respect and strength. The core needs for women are love and validation; in a healthy marriage, the husband goes to his wife to offer his strength.
She wants to know “Are you strong enough to be my man?”

The sexual relationship plays a wonderful connecting, bonding and deepening role in a healthy marriage.

Not only that, we partake in the divine nature by being able to create a new human life through this mystical union. Just ponder that for a moment!

Sexuality is so woven into all our humanity; culturally, socially, biologically, physiologically and psychologically. We cannot escape it.

THE FALL
We need to know what God’s original design is, so that we are not swayed by media and public opinion and possibly taken out of action as a result.
Outside of God’s plans for marriage, sex can be one of the most destructive forces in a person’s life.

Wounded Hearts
We need to be honest about the ache of the masculine soul. We don’t have many places where we are celebrated as men. Our heart has an ache because the world is broken and the enemy is constantly coming after the wound of our hearts. If your heart is unvalidated then you’ll probably give in to anyone or anything that validates you. We take our wounded heart and begin to look for relief – looking for validation; this is where entanglements begin.

It is easy for man to look to women to answer their questions.
The essence of a man is that he offers his strength; he shows up for her and fights for her. But now we have broken men looking to a women to fulfill themselves; to medicate their own lack of self-worth. For many men the sexual conquest of a women is the “fix” that he seeks to numb the pain of feeling worthless.

On the other side of the equation, there is often a women with a similar brokenness; perhaps she is looking for the attention of a male to tell her that she is beautiful; she wants to be wanted, desired.
And again, she only gets a temporary satisfaction or “high” that disappears with the morning mist.

Even without a physical relationship, many men now are looking for an ever-higher “high” through pornography and masturbation, but with absolutely no intimacy or commitment but rather a growing distain for either.

We have a society where sexuality is on display and brokenness is so profound.
The world is trying to deny God’s design and constantly attempts to push boundaries and re-define sexuality altogether.

The issue of intimacy and sexuality is so real yet it can be broken so quickly and we need to take a journey to restoration. The less healed we are, the more of a poser, a fake we will be.
Yet the good news is that restoration is available.

Let’s begin that journey.

REDEMPTION

The righteous man falls seven times but he gets back up. (Proverbs 24:16)
For the Son of Man came to seek and save all that was lost! (Luke 19:10)
This includes our sexuality!

Jesus says: “I want to heal you and fill you with my life; then you will live fully as a man.”
Jesus’ plan for mankind involved redemption of the heart to transform it to become His heart.

For you were once living in darkness, but now you are light in the Lord. Live as children of light. Ephesians 5:8

At the core of your being you are a good man. At your core God has transformed humanity from the inside out. You don’t need lust, porn or masturbation because Jesus has transformed the human heart.
This is the only hope in your battle with shame and guilt.
It is the rescue and redemption of your sexual history.

THE WAY OUT
There are four parts to this - and we need all of them.
The transformation and renewal of our minds to align with the ways of God.
The healing of our hearts - deep wounds and sinfulness, washed, healed and cleansed at the cross.
The awakening of our spirit - as we walk in alignment with His Spirit.
The consecration of our bodies - the transformation of our lifestyle; practical choices to change, break bad habits, and be in a vital, meaningful discipleship relationship with brothers.

The integrity that Jesus had with women, he offers to you; let God’s goodness fill your being.
The only way out is wholeheartedness and the healing of the wounds.

It begins with a deep validation of you knowing who you are as a man. (Be sure to do the “Father Wound” section first, as this provides a foundation for so many of the deep needs we have.)

This is a journey to be a man of wholeheartedness and of great strength.
We all need a taste of being an integrated and validated person.
What comes then is a progressive healing of your wounds.
Once you’ve tasted that you don’t want anything else.

Ask God for a desire for a wholehearted masculinity - a masculinity that pursues, loves and gives himself to a woman.

Psalm 51:6 God desires truth in the inner most places.

These are the inmost places - the locked places - the places that are lost.
Are they things we feel we can never tell anyone - shameful, embarrassing? Something that we still cannot forgive ourselves for? A profound sense of inadequacy?

God longs for truth to invade the dark places within you. We have to venture into the broken places in our hearts and our masculine soul.

Consider these simple questions:
Do you like your sexuality?
Are you hopeful about this process and your restoration?
How do you feel about your own physical body?
How serious you are about walking in freedom?
Are you willing to do “whatever it takes”?

To married men:
Courage is essential for masculinity. Our job is to go to our wife to offer strength not to take it.
When you go and pursue her, she will bloom and blossom. Your presence can be a healing for her heart.
Pursue her heart! Give her access to her heart – this is what she loves most of all.

Pray and fight for her in her life- it has so much power. She needs friends – she has a big relational capacity and you want her to have a fuller life.

You may have to ask her for forgiveness!
Tell her how you have missed her heart by being so busy. Maybe you have chased your own dreams.
Maybe you haven’t fought for her. She wants to be known not fixed!

To single men who want to marry in the future:
Now is the time to grasp the vision - to hold on to it like an anchor in the storms of all the trials, temptations, media and information that is coming your way.
Every stone you set in your foundation today - will be the bedrock of a solid healthy marriage in the future.
Pray for your future wife! Invest into her life today by training and building yourself up.

To all men:
The bottom line is what kind of man do you want to be?
Make choices today of how you want to be as a man no matter how it goes. Get off the roller coaster!

Let’s start.
PREPARATION:
Should I do this alone or with a brother?
Just like the “Father Wound” section, we recommend you do this with a brother, but you could do it alone first, if you wish, and come together afterwards with a brother to share your findings and pray over things.

ENVIRONMENT:
• Get to a quiet place, with no distractions
• Plan a good amount of time - I suggest 1.5 hours.
• Invite the Holy Spirit to lead your spirit 
• Take a Bible and a notebook
• Make these prayers your own - write them out in your own words.
• Be brutally honest

CAUTION: Be careful to just follow the leading of the Holy Spirit - and not just to take a romp down memory lane! Be careful of triggers. If you find yourself being tempted sexually - pause, think about changing your environment, and if this is the case, you should do this with a brother.

If nothing sparks first time around - don’t give up! If you sense lingering issues - God is committed to addressing them.
It’s life-long. The process never stops. But you can come a long way in a short time if you are willing.
Keep desiring growth and change, and do whatever it takes to stay on that journey.

REFLECTIONS AND PRAYER
We want to invite Jesus into our stories.

Let’s begin by expressing our commitment and consecrating ourselves to God:

Father, Jesus and Holy Spirit. I present myself as a sexual being. 
You have created me with my sexuality.
You created me for intimacy, touch, romance.
I present it to you.

You may not have even taken this first step… but if you are a follower of Jesus, you have died to yourself and your sexuality, your future life; marriage or singleness is under His lordship. Invite Him now to consecrate your sexuality for His glory: 

I consecrate my sexual being to you.
I know the Holy Spirit lives in me.
I am a sexual man and so I present that and consecrate that to you – to Jesus who lives in me.
I want to ask you to guide me.
As I explore this, can you lead me especially in regards to how others have affected me? Their touch, their words.
Come into my story - in the formation of my sexuality.
Come into it that you may shed light into my sexual story.

Use your notebook and write out your own consecration and commitment if you like.
________________________________________
SECTION 1: Agreements, Vows and Lies:
Agreements with shame, guilt and self-hatred lead to resignation and despair. Maybe you are on the brink of making some bad decisions and you think it is inevitable.

But you are a son of God – these things are not your identity - don’t embrace them!
As you think this through, listen to Christ. The enemy torments a good men. He will say you are going to fall, that you’re a failure and can never make it.
But the words of God are spirit and LIFE! (John 6:63)

Jesus, what are the agreements I have made about my sexuality?
What vows or lies have I believed or spoken over myself?

Eg: Listen and be aware. Perhaps you have believed lies, or made vows something like this:
Every man is like this - it’s just the way we are. 
I could never be forgiven. I am just a disaster.
I will never get free. It is hopeless.
I will never be loved. I will never have the love I want.
I am too broken. I have tried but it doesn’t work.
I need her/him- I can’t live without her/him.
I can’t get out of this, I could never recover. It’s hopeless.
I could never be forgiven, or more than that, I can never forgive myself
I’m addicted to sex, I’m a “sex-addict” - and I can never change.

Continue asking God:
Jesus, Holy Spirit in this place - this safe place - reveal to me agreements I have been making about my sexuality: about sex, about women, about beauty, or about love. About who I am as a man.

Use your notebook and on the LEFT write down some the LIES, AGREEMENTS or VOWS.
On the RIGHT write down the TRUTH that God speaks over you.

Eg: LIES, AGREEMENTS or VOWS TRUTH
I could never be forgiven! God can forgive anyone who comes to him.

As you look down your list - let’s deal with them:

Breaking Agreements:
Jesus, I break any lies, agreements or vows I have made with the enemy and invite your love and wholeness into my masculinity.

Present them ONE BY ONE to the Father, and speak out the TRUTH in their place:

In the name of Jesus I break the LIE, AGREEMENT or VOW that -----------------
And I declare the TRUTH that in Christ --------------
(Go through each one.)

I break each one of these in Jesus name!

Cleansing 
Continue praying:
In Jesus name, I receive into my body, mind, heart and spirit - the cleansing and wholeness bought for me through the cross and resurrection of Jesus!

Reading from Psalm 103: 2, 3, 8-13 
“Praise the LORD, O my soul, and forget not all his benefits--
who forgives all your sins and heals all your diseases, 
The LORD is compassionate and gracious, slow to anger, abounding in love. 
He will not always accuse, nor will he harbor his anger forever; 
he does not treat us as our sins deserve or repay us according to our iniquities.
For as high as the heavens are above the earth, so great is his love for those who fear him; 
as far as the east is from the west, so far has he removed our transgressions from us. 
As a father has compassion on his children, so the LORD has compassion on those who fear him.”

And 1 John 1:5, 7, 9 
“God is light; in him there is no darkness at all. 
If we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship with one another, and the blood of Jesus, his Son, purifies us from all sin. 
If we confess our sins, he is faithful and just and will forgive us our sins and purify us from all unrighteousness.”

Take a few moments to meditate and soak in these truths - let your mind be renewed.

Use your notebook and write out your own prayer of cleansing if you like.

________________________________________
SECTION 2: My Story
It is very important to go back to first experiences as this is where the trajectory of your life was established.
It is where many of us suffered abuse – you were way too young.
Perhaps you were introduced to pornographic images early on. 
Perhaps touch and arousal. From that came confusion and shame.

Let’s pray:
Father,
Would you shed light into my sexuality and my story? “Let there be light!”
Let the light of heaven shine into my story and into who I am, what I have learnt about my sexuality.
Jesus, as I review my story what did I learn about love?

I invite you, Jesus, to my early experiences of sexuality and intimacy, of love and touch.
I invite you in and ask the blood of Christ to cleanse my sexual nature and my sexual being.
I invite the presence of the Holy Spirit to clean me, as I do this.

When was the first time you looked at porn?
What was sexual sin - outside of God’s perfect plan for sex and sexuality?
Reflect on your first girlfriend/boyfriend.
Your first intimate touch - that first sense of excitement.
What was your first sexual experience?

No matter what it was - we can simply confess it and ask forgiveness for sexual sin.

Soul Ties
If you are reminded of people you have had some type of sexual relationship with, ask the Holy Spirit if you need to break any “soul ties” with them.
Paul says:
Do you not know that he who unites himself with a prostitute is one with her in body? For it is said, “The two will become one flesh.”... Flee from sexual immorality. All other sins a man commits are outside his body, but he who sins sexually sins against his own body. 1 Corinthians 6:16, 18

Prayer of Repentance:
Father, forgive me for ------------------.

(If you need - make a list.)
Eg: Lust, fantasy life, masturbation, porn, sex outside of marriage, unfaithfulness etc.

Father, I ask forgiveness for avoiding or not confessing these things until now because it was too hard or embarrassing.
I ask forgiveness for looking for comfort in the wrong places.
I bring my story under the blood of Christ.
Jesus come back with me into these moments.
I ask for your forgiveness for my sexual sin.
I bring this --------- to you. 
I ask you to wash it, cleanse it from me in Jesus name.

Forgiving those who sinned against you:
Father, I forgive --(this person)---- for ---(what they did)---
Eg. introducing me to pornography, stealing my innocence, sexually awakening me, coercing me, abusing me etc.
I bless and pray for them in Jesus name.

Breaking “soul ties”
Father, I renounce and cut off any soul tie I created with ------------------.
I break each and every soul tie with them.
I take back that which was taken from me.
And I give back to them what I unrightfully took from them.
I bless and pray for them in Jesus name.

Take this slowly and invite Jesus to walk into each of these incidents. Take all the time you need.

Seeing Jesus
Can you remember the scene? Can you still feel the guilt, shame, embarrassment? 
Right now - imagine Jesus walking into the situation.
Where is he?
What is he doing? 
What is Jesus saying to you?
And what does your spirit say to Him?

Receive his words - and peace into those memories.
And at the end. Pray something like this:
Jesus, thank-you that your cross and resurrection is absolutely complete, and enough. 
For my forgiveness, cleansing and redemption.
I thank you that everything I shared with you today is under the cross, and no-longer mine to be touched again.
I break the power of satan to accuse and command him to be silent.
I break the power of darkness.
And I choose to walk in the light from now on.
In Jesus Name, Amen.

Use your notebook and write out your own prayer.

________________________________________
SECTION 3: Consecration & Worship

Use the above notes and this prayer below as a prayer of consecration and dedication to the Lord:

Father,
I am consecrating myself to you and re-dedicating myself to you as a sexual man. 
That includes who I am in my search for validation and love.
I give this search to you and I ask for your forgiveness.

Be quiet for a moment:

Jesus, I am asking you to rewrite my story; to renew my story and breathe new life into it.

I am presenting myself to you as a man in all of my sexuality.
I am choosing to give my wounded soul to you alone, God.
I give you my need for validation.

Take my heart back. I give it to you.

I want a full-hearted sexuality.
I want to consecrate myself and invite the Presence of God into each situation.
I present who I am as a man to you.
Cleanse me of my sexual sin.

So, I invite Your Love and your wholeness into my masculinity.
I ask you to breathe your life into my sexual being; into my sexual nature.

Jesus come into my story and rewrite it
Breathe into me a full heart as a new man.
The integrity that I can have as a man.
The sexual wholeness and wholeheartedness that I long for.

Impart that in me by the Presence of God and in my story – in my life.

Sexual Healing Prayer
Go over your notes from above, and add scriptures and prophetic promises that you might have.
The same as the process in the Father Wound video, craft a prayer, share it with a brother, edit it and then use it often to speak truth over yourself.

Use your notebook and craft your own sexual healing prayer.

________________________________________
SECTION 4: Concrete Decisions

Once more, let’s look at these four areas when making concrete decisions for change:
We renew our mind
We heal our heart
We awaken our spirit
We consecrate our body

Renew Our Mind
Firstly, our mind is renewed through the Word of God. Scriptures like “taking captive every thought” (2 Corinthians 10:5b) - pondering and praying deeply into these passages for insight and leading.
Here is a helpful prayer pattern that you can use from the beginning of the day to set your mind on Christ:

The Full Armor of God - Ephesians 6:10-18
I intentionally put on:
The Belt of Truth - I tell myself the truth about my lower nature - and I do it up tight so my trousers don’t fall down!
The Breastplate of Righteousness - Above all else I guard my heart for it is the wellspring of life. (Proverbs 4:23)
Shoes of the Gospel of Peace - I am willing to walk back into anything in my past to fix up so I can live in perfect peace.
Helmet of salvation - I put it on tight so as to take captive every through to make it obedient to Christ (2 Corinthians 10:5b)
I take up the Shield of Faith - A full body shield; to protect me from every fiery dart of the evil one. 
The Sword of the Spirit - I take up the double edged sword. Finally the one offensive weapon! So sharp it is able to separate between bone and marrow - soul and spirit - and reveals the attitudes within us. (Hebrews 4:12)

Secondly, testimonies of what God has done in other men.
Thirdly, teaching on correct sexuality, marriage and relationships.
Be a learner and allow the Holy Spirit to renew your mind as you intentionally take in truth.

Heal Our Heart
This is the purpose of this activity right now.
Allowing the Holy Spirit into the deep places of hurt and wounding that need healing.
Keep inviting Him. Keep believing for wholeness, and complete freedom in our sexuality.
Keep being vulnerable with other men who understand and have them walk with you in prayer and support.
Don’t stop growing and believe the lie that a dysfunctional heart or brokenness is your lot in life. It’s not. 
Go back to the clear promises of scripture and come fresh each day.

Awaken Our Spirit
Again, we covered this at the beginning of the 33 Day Challenge; know that your true self is your spirit man, within you. You are not defined by your past sexual failure. 
Don’t live from memories of the past, live from God’s promises for the present and future, and allow your spirit man to be strengthened day after day.

Practically speaking, we do this through intentionally developing our relationship with Father God Himself through worship, times of silence, nature etc. Cutting out the clutter of the mind and heart help us hear more clearly what our spirit is saying, and what the Holy Spirit is saying to us.

Consecrating the Body
This is the most practical part; primarily our eyes and hands!

If your right eye causes you to sin, gouge it out and throw it away... And if your right hand causes you to sin, cut it off and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to go into hell. Matthew 5:29-30

What rules do you have for what you look at?
Where is the strongest temptation? At home? At work? In a shop? At a hotel on a business trip?
What devices or media causes you to stumble the most? Smartphone, computer, TV, magazines?
When do you feel the most tempted? Late at night, when you’re exhausted, feeling down?
Identify these things and make a strategy to not fail.

Right now, take some time to quieten your heart and as the Holy Spirit to indicate any practical steps you need to take to consecrate your body to God. Start with your boundaries that you want to set for yourself and then ask him to indicate any changes you need to make. 

Use your notebook and to write out your decisions.

Boundaries:
Eg. I will not watch any sexualised media. I will check before I start watching!
I will not let my eyes dwell on lingerie/swimwear pictures etc. 
I will not look at women below the neckline.

Changes:
eg. I need to stop going into any stores that sell pornography.
I need to delete certain apps from my device.
I need to cancel my Netflix account.
I need to put filtering software on my computer and internet connection.
I need to ask for prayer support from a brother when I’m on a business trip.


Walking With Brothers

Therefore confess your sins to each other and pray for each other so that you may be healed. The prayer of a righteous man is powerful and effective. James 5:16

I’m convinced that one reason so many men are stuck in sexual sin is because they have ignored this clear, simple scripture. Many things we get directly from God; but many other things we will ONLY get if we walk in submission to one another in Christ.
It’s embarrassing and difficult to open up about our failures and weaknesses, but O what freedom comes as a result!
Make sure the relationship you have is robust and mutually committed. 

Don’t be afraid to ask the hard questions. Here are a few ideas to get you started:

Share your decisions from the previous section: boundaries and changes you need to make.
Share the where, what and when of the most tempting times during the week.
Ask each other weekly:
“Have you been keeping to your boundaries?”
“Have you made the changes you decided?”
“Have you been walking in sexual purity?”

And the best question of all!
“Tell me what you don’t want to tell me!”

Brothers, 
I’m excited for you.
For all men who embrace this process of humbling themselves, submitting to one another, and beginning the journey to wholeness.

If this has been helpful to you, or have ideas for improvement then please let us know
And please share it with a brother.

____________________________________
The prayer process above is by Marty Woods and Jef Linscott and has been compiled from 
teaching of John Eldredge (Wild At Heart) and SOZO deliverance models.

We recommend these books to help you along on your masculine journey:
Wild at Heart and Fathered By God - by John Eldredge
Find free teaching and resources when you search for “John Eldredge.”